fono paveiksliukas

2 tikslas. Stiprinti ugdymo(si) poveikį besimokantiems, plačiau taikant anglų kalbą ir inovacijomis grįstas mokymo(si) metodikas, tobulinant pedagoginio personalo kalbines ir dalykines kompetencijas.

2 tikslas. Stiprinti ugdymo(si) poveikį besimokantiems, plačiau taikant anglų kalbą ir inovacijomis grįstas mokymo(si) metodikas, tobulinant pedagoginio personalo kalbines ir dalykines kompetencijas.

Tikslo anotacija.

Tikslas susijęs su 1-u gimnazijos strateginiu tikslu ir skirtas stiprinti ugdymo(si) poveikį besimokantiems. Remiamasi pedagoginio personalo kalbinių ir dalykinių kompetencijų tobulinimu. Mokyklos kaip besimokančios organizacijos nauja paradigma skirta mokykloms tobulėti, kurti ir diegti inovacijas bei siekti tvarumo (Kools, M., Stoll L., 2020). Ši paradigma tarp kita ko apima nuolatinio mokymosi galimybes visiems darbuotojams, skatina komandinį mokymąsi ir darbuotojų bendradarbiavimą, grindžiama tyrimų, inovacijų ir tyrinėjimų kultūros kūrimu, mokymusi išorinėje aplinkoje ir iš jos. Šio tikslo kompleksinė priemonė – mokymosi lyderystės modeliavimas, nukreiptas į besimokančiųjų rezultatus.

Kuriant ERASMUS planą, nutarta, kad didžiausias dėmesys stiprinant ugdymo(si) poveikį besimokantiems skiriamas penkioms kryptims:

  • savarankiškam darbuotojų anglų kalbos mokymuisi ir anglų kalbos gilinimui ERASMUS projektais;
  • pedagogų dalykinių kompetencijų gilinimui dėmesį sutelkiant į dirbtinį intelektą (DI) ugdyme;
  • įtraukaus ugdymo efektyviam įgyvendinimui pasinaudojant užsienio patirtimi;
  • kryptinio ugdymo stiprinimui (STEAM; Socialinio ugdymo; Kūrybinių komunikacijų);
  • CLIL (Content and Language Integrated Learning) metodikos naudojimo plėtojimui.

Tikslo įgyvendinimo laikotarpiai.

2024–2025 m. m.

  • skatinamas savarankiškas darbuotojų anglų kalbos mokymasis naudojantis atviro kodo ir EU Academy Online Language Support (OLS) platformomis;
  • anglų kalbos metodikos stiprinimas tikslu paruošti mokinius C1 IELTS arba Advanced (CAE) egzaminams;
  • pradėta efektyvaus įtraukaus ugdymo diskusija, grindžiama nacionaline ir užsienio patirtimi;
  • pradėtas kryptinio ugdymo (STEAM ir Socialinio ugdymo) komandinis mokytojų ir mokinių mokymasis siekiant tvaraus bendradarbiavimo integruotų programų įgyvendinimui.

2025–2026 m. m.

  • nuolatinis savarankiškas darbuotojų anglų kalbos mokymasis naudojantis atviro kodo ir EU Academy Online Language Support (OLS) platformomis;
  • mokymasis iš pažangiausių anglų kalbos klasių Suomijoje ir Airijoje; 
  • mokiniai vis dažniau renkasi C1 IELTS arba Advanced (CAE) egzaminus; 
  • užsienio šalių pažangos naudojant dirbtinį intelektą (DI) ugdyme analizė; 
  • tęsiamas kryptinio ugdymo (STEAM ir Socialinio ugdymo; Kūrybinių komunikacijų) komandinis mokytojų ir mokinių mokymasis siekiant tvaraus bendradarbiavimo ir aukštesnių rezultatų;
  • pradedamas CLIL (Content and Language Integrated Learning) metodikos mokymasis;
  • organizuojama pirmoji mokinių mokslinė konferencija anglų kalba gimnazijoje;
  • organizuojami ilgalaikiai projektai mokiniams anglų kalba;
  • pradedamos vesti pamokos anglų kalba;
  • pradedami individualūs mokinių trumpalaikiai mokymosi mobilumai;
  • tęsiama efektyvaus įtraukaus ugdymo diskusija, grindžiama nacionaline ir užsienio patirtimi.

2026–2027 m. m.

  • stiprinama nuolatinio mokymosi kultūra kaip galimybė visiems darbuotojams;
  • tęsiamas CLIL (Content and Language Integrated Learning) metodikos mokymasis;
  • kryptinis ugdymas (STEAM; Socialinio ugdymo; Kūrybinių komunikacijų) grindžiamas kūrybos, inovacijų ir tyrinėjimų kultūros kūrimu, mokymo(si) įvairove, mokimusi išorinėje aplinkoje siekiant aukštesnių mokymo(si) standartų;
  • dirbtinio intelekto (DI) ugdyme modeliavimas gimnazijoje, programinės įrangos su DI testavimas;
  • tęsiamos mokinių mokslinės konferencijos anglų kalba gimnazijoje;
  • tęsiami ilgalaikiai projektai mokiniams anglų kalba;
  • organizuojamas pamokos, projektai, renginiai anglų kalba;
  • skatinamas mokinių dalyvavimas tarptautiniuose virtualiuose projektuose;
  • taikomas efektyvus įtraukus ugdymas.

2027–2028 m. m. 

  • gimnazija – besimokanti organizacija, tobulėjanti švietimo inovacijų dėka ir siekianti tvarumo.
  • varomoji jėga – mokymosi lyderystės, nukreiptos į besimokančiųjų rezultatus, skatinimas.
  • gimnazija pasirengusi tarptautinio bakalaureato programos įgyvendinimui.

Poveikis.

  • Bendruomenė. Kelia aukštus ugdymo(si) tikslus bei uždavinius, juos įgyvendina derindama su  įtraukiuoju ugdymu. Bendruomenės nariai plačiai vartoja anglų kalbą ugdymo(si) procese gimnazijoje ir už jos ribų.
  • Gimnazija. Skatina pedagogų dalykinių kompetencijų gilinimą pasitelkiant inovacijas ir dirbtinį intelektą bei CLIL (Content and Language Integrated Learning) metodiką ugdyme. Mokiniai turi galimybę rinktis stipraus turinio kryptinį ugdymą STEAM, Socialinio ugdymo ir Kūrybinių komunikacijų srityse bei pasiekti aukštesnius tikslus.
  • Lietuvos lygmeniu. Gimnazija dalinasi pažangaus ugdymo(si) proceso sėkme, kryptinio ugdymo turinio integracijos poveikiu besimokantiems.
  • Europiniu lygmeniu. Bendradarbiauja su užsienio partneriais ir novatoriškomis mokyklomis, dalinasi sėkmės istorijomis bei savo patirtį perteikia mažesnę patirtį turinčioms organizacijoms.