fono paveiksliukas

Planuok – Daryk – Tikrink – Veik

Mūsų mokykla yra didelė, todėl jos valdymas nuolat kelia iššūkių. Šį rudenį gimnazija nusprendė imtis tikslingų veiksmų: tobulinti stringančius procesus ir kelti savo kokybės standartus.

Mokykla pasirinko PDTV (liet. Planuok-Daryk-Tikrink-Veik) problemų sprendimo būdą arba PDCA (angl. Plan-Do-Check-Act). Ciklas apima keturis etapus:

  • * planavimą, kur apibrėžiamos problemos ir išsiaiškinamos priežastys,
  • *  įgyvendinimą,
  • * tikrinimą, kur įvertinami rezultatai,
  • * veikimo etapą, kuomet standartizuojami sėkmingi sprendimai arba grįžtama prie pradinio planavimo.

Šis metodas ypač veiksmingas sprendžiant kompleksinius ir pasikartojančius iššūkius. Dirbdami komandose, mokytojai kartu ugdo savo problemų sprendimo kompetencijas. Tai lanksti metodika, kuri yra taikoma ir galimybių išvystymui bei gerinimo veiksmams. Svarbiausia, kad problemos sprendimas nėra vienkartinis, o nuolatinis tobulėjimo procesas.

Parengė Goda Skirmantė Čiplytė