Šiais mokslo metais 1 s klasės mokiniai ir mokytojų komanda vykdė STEAM projektą „Sodai“. Jo metu buvo siekta išsiaiškinti žodžio „sodai“ reikšmę, atrasti „sodų“ istorinius, kultūrinius, etnografinius, biologinius, matematinius aspektus.
Birželio 10 d. įvyko baigiamasis STEAM projekto „Sodai“ renginys, kuris subūrė 1s klasės mokinių, mokytojų ir tėvų bendruomenę apžvelgti metų veiklas, kuriose mokslas, kūrybiškumas ir gamtos pažinimas susipynė į prasmingas ugdymosi patirtis. Renginio metu
mokiniai prisiminė nagrinėtus stereometrijos principus, jų panaudojimą etnografiniuose soduose, įsivertino sodų rišimo dirbtuvių patirtį – tai buvo ne tik meninė, bet ir kultūrinė pažintis su lietuvių tradicijomis. Mokinių sukurtomis erdvinėmis struktūromis ir simbolinėmis
konstrukcijomis galima pasigrožėti gimnazijos bibliotekoje.
Apibendrindami metų veiklas, mokiniai lietuvių ir anglų kalbomis pristatė istorinių sodų palyginamąją analizę, apžvelgė edukacines veiklas: augalų įvairovės tyrimą Bernardinų sode bei renginį „Žalioji palangė“, kurio metu mokiniai augino mikrožalumynus ir gamino oliziukus – kūrybingai dekoruotus augalų indelius, kurie skatino tvarų požiūrį į aplinką ir kasdienį ryšį su augalais.
Baigiamojo renginio dalyviai galėjo grožėtis puantilizmo technika kurtais paveikslais, atskleidusiais mokinių kūrybiškumą ir gebėjimą derinti meną su gamtos motyvais. Šie paveikslai tikrai ras vietą gimnazijos erdvėse. Mokiniai prisiminė ir savo sukurtą, draugų
išbandytą įtraukiantį interaktyvų orientacinį žaidimą, kuris skatino pritaikyti įvairias STEAM žinias realiose situacijose.
Renginio metu ne tik džiaugtasi nuveiktais darbais, bet ir organizuotos naujos veiklos. Augalų atspaudų dirbtuvėse, derinant meninę raišką su natūralios gamtos formomis, buvo dekoruojami knygų skirtukai. Įgytas žinias mokiniai pasitikrino viktorinoje, kurioje taikė per metus sukauptą patirtį. Renginį papildė refleksija, padėjusi įsivertinti asmeninį augimą ir atradimus. Bendrystę sustiprino vaistinių arbatų degustacija – kvapni pažintis su natūralių augalų savybėmis.
Projektas „Sodai“ įrodė, kad STEAM ugdymas gali būti ne tik mokslinis, bet ir gyvas, kūrybiškas, įtraukiantis visus pojūčius – nuo mąstymo iki skonio. Tai – bendrystės, patyriminio mokymosi ir ryšio su gamta šventė.

Projekto mokytojų komanda: Vilma Jočienė, Alma Paliulienė, Agnė Goberytė-Meškauskienė, Kristina Juškevičiūtė, Laima Jurevičienė, Irena Valušienė, Sigita Pedzevičienė, Liucina Kot.
Parengė Jolita Kniškienė