Pirmas susitikimas „Meno Avilio“ sinematekoje, kur visos dienos mokymuose antropologė, medijų edukatorė Gintė Žulytė supažindino pedagogus su medijų raštingumo ir medijų edukacijos sąvokomis, kalbėjo apie žmonių bendravimą vaizdais, jų rūšis ir funkcijas. Garso režisierius Kipras Čėsna seminaro dalyvius supažindino su garso medijos prigimtimi ir aptarė garso bei vaizdo santykį audiovizualiniuose kūriniuose.
2025.03.12-13. vyko pedagogų kūrybinės dirbtuvės Pilaitės gimnazijoje. Intensyviose dviejų dienų dirbtuvėse montažo režisierius Jonas Juškaitis, režisierė, animatorė Emilija Juzeliūnaitė seminaro dalyvius supažindino su kino teorija, montažo pagrindais, scenarijaus rašymu, pedagogai mokėsi analizuoti ir kurti audiovizualinius kūrinius, suprasti kodėl ir kaip vaizdas tampa paveikus, kaip galima vaizdų ir garsų pagalba manipuliuoti žiūrovais. II-ąją mokymų dieną mokytojai tobulino techninius įgūdžius filmuodami mokyklos gyvenimą ir kurdami filmą duota tema.
Mokymus tęsė seminaras 2025.03.31. “Meno Avilio” sinematekoje autorių teisių tema. Visos dienos seminare dr. Nerijus Maliukevičius kalbėjo apie medijų raštingumą ir informacinius karus bei strateginę komunikaciją, įtraukiant ir socialinius tinklus kaip komunikacijos platformas; muzikos teisininkė, autorių ir gretutinių teisių ekspertė, konsultantė Martyna Gudaitė-Gulbinienė kalbėjo apie mokinių švietimą autorių teisių klausimais ir konsultavo apie situacijas, su kuriomis susiduria mokyklos atlikdamos ir naudodamos mokymosi tikslais kitų autorių audiovizualinius kūrinius, medijų edukatorė ir antropologė Gintė Žulytė supažindino su projekto metodine medžiaga, skirta pedagogams ir paruošta naudojimui pamokų metu supažindinti moksleivius su autorių teisėmis.
Labai įdomūs ir naudingi nuotoliniai seminarai 2025. gegužės 21 d., 26 d., 28 d. 29 d. su mokymų aptarimais ir refleksija. Per šiuos seminarus Mindaugas Drigotas, žurnalistas, edukatorius, įtaigiam istorijos pasakojimui pasirenkantis jungti įvairias medijas, pirmame seminare pasakojo apie multimedijų žurnalistiką ir kaip ji kuriama; antrame seminare kalbėjo apie jaunimą taip dominančias dirbtinio intelekto galimybes, naudą ir žalą bei ateities perspektyvas; Eglė Davidavičė, animacijos režisierė, edukatorė, „Auksinės gervės” laimėtoja kalbėjo apie animacijos kūrimą ir edukacines galimybes: apie įvairius animacijos kūrimo būdus ir jaunimui bei paauglystės laikotarpiui aktualias, jautrias temas, kaip animacija padeda kalbėtis ir diskutuoti su jaunais žmonėmis bei išreikšti save.
Medijų ir informacinio raštingumo mokymuose dalyvavo 5-ios Pilaitės gimnazijos mokytojos: informacinių technologijų mokytoja Audronė Niūniavienė ir matematikos mokytoja Irena Medelinskaitė, lietuvių kalbos mokytoja Rūta Bagdonienė, etikos mokytoja ir kūrybinių komunikacijų modulio klasės auklėtoja Aušra Čiupkovienė, medijų meno mokytoja Lina Kūgienė. Mokymų metu mokytojos kūrė naujus pamokų planus ir integruotų pamokų planus, pvz.: per lietuvių k. ir medijų pamokas mokiniai jau kūrė komikso idėjas, komiksų scenarijus, užrašė juos su celtx.com programa, piešė kadruotes ir pačius komiksus; kitais mokslo metais per medijų ir informacinių technologijų pamokas planuojama su mokiniais fotografuoti įvairiomis temomis ir kurti savo virtualią fotogaleriją, kur mokiniai eksponuotų savo redagavimo programomis pakeistas ir sukurtas menines fotografijas, per fizikos ir medijų pamokas kitais mokslo metais mokiniai nagrinės fotografijos principus ir technologijas, gamins “camera obscura” iš įvairių dėžučių ir išbandys savadarbio fotoaparato galimybes, per chemijos ir medijų pamokas susipažįstama su cheminėmis medžiagomis naudojamomis fotografijoje, bei išbandomos spausdinimo technologijos: spausdinimas analoginės fotografijos, cianotipijos būdu.
Šiuo metu Pilaitės gimnazijoje pagal UD principus, kuriama Medijų laboratorija. Erdvė bus naudojama I-II gimnazijos klasių Kūrybinių komunikacijų modulio klasių kūrybinių medijų pamokoms ir III – IV gimnazijos klasių medijų meno pamokoms. Medijų laboratorijai bus panaudota gimnazijoje esanti ir pritaikyta kino peržiūrų klasė, kurioje yra audio įranga. 2025 m. nupirkti mokymuisi skirti nešiojami kompiuteriai, spausdintuvas. Kompiuteriai skirti mokiniams naudoti pamokų metu, kuriais bus atliekamos kūrybinės užduotys. Planuojama įsigyti ir kita techninė įranga. Šių mokymų poveikis labiausiai atsiskleis per medijų ir medijų meno, lietuvių k., informacinių technologijų pamokas, taip pat ir per fizikos, chemijos, etikos pamokas.
Mokymai davė labai daug žinių ir turinio bei inovatyvių idėjų kaip vesti minėtų dalykų pamokas mokiniams, kurios būtų jiems įdomios, aktualios, naudingos ir kūrybiškos. Kadangi medijų raštingumo mokymai baigėsi gegužės mėnesio pabaigoje, mokslo metams jau baigiantis, tai daugelis idėjų ir praktikų, bus panaudotos mokymo procese kitais mokslo metais. Tikimasi, kad medijų raštingumo mokymai ir toliau padės vystyti aktualius, inovatyvius mokymosi metodus bei skatins mokinių kūrybiškumą, aktyvumą, ugdys kritinį mąstymą ir technologinį išprusimą.
Parengė medijų meno mokytoja Lina Kūgienė
Kartu su https://tukstantmeciomokyklos.lt/
Projektas finansuojamas #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina #Europossocialiniofondoagentūra