fono paveiksliukas

Erasmus + projektas: išvyka į Norvegijos mokyklas – įtraukimas, bendruomenė ir emocinė gerovė

Gegužės mėnesį mes, Vilniaus Pilaitės gimnazijos specialistų komanda, kartu su direktoriaus pavaduotoja ugdymui, lankėmės Stavangeryje, Norvegijoje. Vizito metu susipažinome su keliomis mokyklomis, kuriose kryptingai taikomi ir puoselėjami įtraukiojo ugdymo principai.

Didelį įspūdį paliko Kvalebergo pradinė mokykla, kurioje mokosi 360 mokinių iš daugiau nei 30 skirtingų tautybių. Ši mokykla ypatingai akcentuoja įtraukimą ir toleranciją specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams. Mokytojai yra dėmesingi, rūpestingi ir malonūs, o visa mokyklos bendruomenė gyvena vizija „Mokomės visam gyvenimui“. Mokiniai visiškai nenaudoja mobiliųjų telefonų, o kiekvienos pertraukos metu, nesvarbu, ar lyja, ar sninga, visi išeina į lauką. Judėjimas, komandiniai žaidimai ir bendravimas – ne tik žodžiai ant sienų, bet realybė ir kasdienybė.

Lankėmė ir naujausiai pastatytą Lervigo mokyklą, kuri bus atidaryta rudenį. Čia ypatingas dėmesys skiriamas lauko erdvėms bei įvairiapusiam mokinių poreikių tenkinimui.

Taip pat susipažinome su Finnøy mokykla (1–10 klasės), kurioje ugdymas grindžiamas pagarba, mokymosi džiaugsmu ir saugiu žaidimu. Finnøy mokykla, kaip ir Kvaleberg, aktyviai puoselėja įtraukimą bei toleranciją specialiųjų poreikių mokiniams. Mokytojai čia yra atidūs, rūpestingi ir malonūs, o mokiniai iš įvairių šalių natūraliai įtraukti į bendrą veiklą.

Visose mokyklose ir visame ugdymo procese ypatingas dėmesys skiriamas vaiko emocinei gerovei – svarbiausia, kad mokinys jaustųsi saugus, priimtas ir laimingas.

Šio vizito metu ne tik stebėjome Norvegijos mokyklų praktiką, bet ir dalinomės savo patirtimis iš Lietuvos, pasakojome apie mūsų gimnazijos kasdienybę, aptarėme aktualias ir opias švietimo problemas. Tai buvo vertinga galimybė pasimokyti vieniems iš kitų ir praturtinti savo požiūrį į įtrauktį bei mokinių gerovę.

Esame dėkingi Aušrai Lastauskaitei už rūpestį, priėmimą ir bendrystę. Taip pat norime padėkoti Finnoy mokyklos direktorei Bente ir mokytojui Oleksandrui už galimybę patirti, kaip įtraukus ugdymas gyvena realybėje, kaip svarbu atsižvelgti ne tik į akademinius pasiekimus, bet ir į mokinio emocinę būseną bei bendruomeniškumo jausmą.

Dėkojame ERASMUS+ programai už galimybę dalyvauti veiklose, kurios stiprina holistinį požiūrį į mokymą ir mokinio gerovę.

Parengė Rūta Grincevičiūtė Dagelė