fono paveiksliukas

1 tikslas. Stiprinti šiuolaikinį bendruomenišką gimnazijos valdymo modelį, taikant pasidalytosios lyderystės strategiją gimnazijos savivaldų ir neformalių lyderių į(si)traukimui.

1 tikslas. Stiprinti šiuolaikinį bendruomenišką gimnazijos valdymo modelį, taikant pasidalytosios lyderystės strategiją gimnazijos savivaldų ir neformalių lyderių į(si)traukimui.

Tikslo anotacija.

Šis tikslas siejasi su 2-u gimnazijos strateginiu tikslu ir skirtas Bendruomeniškos mokyklos koncepcijos įgyvendinimui. Remiamasi pasidalytosios lyderystės strategija, apimančia formalius ir neformalius organizacijos aspektus, atsirandančius kaip sąveikos tarp asmenų ar grupių rezultatas (Young, 2013).

Šiuolaikinė  švietimo vadyba yra dinamiška ir į organizaciją orientuota sistema. Esami statiniai valdymo modeliai nebeturi perspektyvų, tačiau šalyje labai mažai šiuolaikinės  švietimo vadybos, ypač vertinant pokyčių rezultatus. Vakarų šalyse tokios sistemos yra išbandytos laike ir turi aiškius rezultatus, pagrįstos pripažintomis metodikomis. Kuriant ERASMUS planą susipažinta su pažangesnėmis mokyklų valdymo schemomis Lietuvoje, tačiau efektyviausia būtų taikyti jau pripažintą ir pasiteisinusį bendruomeniško mokyklos valdymo modelį. Tuo tikslu planuojami vadovų ir savivaldos institucijų atstovų vizitai užsienyje, esant poreikiui – mokymai. Svarbi ir aktyvių mokytojų – neformalių lyderių įtrauktis. Jie gebės suburti bendraminčius, sieks kolegialių sprendimų, padės vadovams įtikinti bendruomenę dėl naujos koncepcijos efektyvumo, sieks įgytos gerosios patirties praktinio pritaikomumo mokykloje. Galimas įvesties kodas – PDCA (Plan, Do, Check, Act).

Tikslo įgyvendinimo laikotarpiai.

2024–2025 m. m.

  • išbandyti skirtingi bendruomeniško mokyklos valdymo modeliai remiantis užsienio mokyklų patirtimi ir rezultatais;
  • pasirinktas tinkamiausias bendruomeniško mokyklos valdymo modelis.

2025–2026 m. m.

  • pasirinktas modelis pristatytas bendruomenei;
  • parengtas modelio diegimo gimnazijoje planas;
  • pradėtas pradinis bendruomeniško mokyklos valdymo modelio įgyvendinimo etapas gimnazijoje įtraukiant mokytojų, mokinių savivaldas ir neformaliuosius mokyklos lyderius;
  • išbandyti ir testuojami modelio įgyvendinimo instrumentai;
  • pradinio modelio įgyvendinimo etapo gimnazijoje rezultatų pristatymas ir diegimo plano koregavimas;
  • organizuojama pirmoji mokinių dviejų dienų debatų konferencija anglų kalba gimnazijos savivaldos klausimais.

2026–2027 m. m.

  • pradėtas antrasis bendruomeniško mokyklos valdymo modelio įgyvendinimo etapas gimnazijoje įtraukiant visas savivaldas ir neformaliuosius mokyklos lyderius;
  • atrinkti ir toliau taikomi modelio įgyvendinimo instrumentai;
  • sukurta (adaptuota) bendruomeniško mokyklos valdymo modelio įgyvendinimo metodika gimnazijoje, pristatyta ir aprobuota gimnazijos Tarybos bei gimnazijos steigėjo;
  • modelio įgyvendinimo eigos ir rezultatų pristatymas gimnazijoje;
  • tradicinė mokinių dviejų dienų debatų konferencija anglų kalba gimnazijos savivaldos klausimais.

2027–2028 m. m. 

  • tobulinamas bendruomeniško mokyklos valdymo modelis gimnazijoje atsižvelgus į gaunamus rezultatus;
  • modelis įgyvendinimas kaip gimnazijos kultūros neatsiejama dalis;
  • įgyvendinto modelio rezultatų pristatymas gimnazijoje ir už jos ribų.
  •  
  •  Poveikis.
  • Bendruomenė. Įsitraukusi į mokyklos valdymą, kelia tikslus bei uždavinius, juos įgyvendina, siekia aukštesnių tikslų, puoselėja vidinę kultūrą ir vertybes.
  • Gimnazija. Veikia pagal bendruomeniškos mokyklos valdymo modelį, pasiekia aukštesnius tikslus, nuolat tobulėja.
  • Lietuvos lygmeniu. Gimnazija dalinasi bendruomeniškos mokyklos valdymo modelio sėkme, pasiruošusi konsultuoti suinteresuotas įstaigas.
  • Europiniu lygmeniu. Tampa pritaikyto bendruomeniškos mokyklos valdymo modelio mokyklų tinklo dalimi, dalinasi sėkmės istorijomis.