Savivalda
Pagalbos vaikui planas
I etapas:
- Problemos išsiaišinimas;
- Problemos sprendimas tarp mokytojo, tėvų ir vaiko.
- Mokytojas išbando kitus mokymo būdus ir metodus, įvairias bendravimo formas;
- Mokytojas pagal galimybes teikia individualią pagalbą;
- Mokytojas informuoja tėvus ir klasės auklėtoją apie iškilusią problemą;
- Tėvai, klasės auklėtojas, mokytojas konsultuojasi su specialistais.
- Mokytojas keičia metodus ir būdus. Tėvai, klasės auklėtojas stebi vaiko pokyčius;
- Klasės auklėtojas, mokytojas kreipiasi į spec. ugdymo komisiją arba prevencinę darbo ir socialinės pedagoginės pagalbos vaikui grupę;
- Spec. ugdymo komisija tiria vaiką arba prevencinio darbo ir socialinės pedagoginės pagalbos vaikui grupė analizuoja situaciją, teikia konsultacijas;
- Supažindinami tėvai ir pedagogai su nutarimu.
- Tėvai, mokytojai, klasės auklėtojas, specialistai fiksuoja pokyčius;
- Mokyklos specialistai, esant reikalui, rekomenduoja vaiką kompleksiniam tyrimui ar konsultacijoms specialistams kitose įstaigose;
- Specialistai, dirbantys gydymo ar konsultacinėse įstaigose, centruose, konsultuoja, teikia metodinę pagalbą bei rekomendacijas darbui su vaiku mokykloje.
VGK sudėtis, 2013 - 2014 m.m.
1. Laima Juškevičienė, neformaliojo švietimo ir pagalbos vaikui skyriaus vedėja, komisijos pirmininkė;
2. Rasa Bubnienė, psichologė, komisijos pirmininko pavaduotoja;
3. Aistė Čereškienė, socialinė pedagogė;
4. Zotikas Popovas, gimnazijos direktorius;
5. Viktorija Karpova-Bulo, anglų kalbos mokytoja, II d klasės auklėtoja;
6. Rūta Milašienė, etikos mokytoja, III b klasės auklėtoja, VGK sekretorė;
7. Oksana Andrukonienė, anglų kalbos mokytoja, II c klasės auklėtoja;
8. Birutė Norkuvienė, bibliotekos vedėja;
9. Gabrielė Špejeraitė, IVa klasės mokinė, MP narė.
Pagalbos vaikui grupės veiklos kryptys
Pagalbos teikimo tikslas - padėti įgyvendinti mokinių teisę į mokslą, užtikrinti veiksmingą mokinių ugdymąsi ir mokymąsi mokykloje bei sudaryti prielaidas pozityviai vaiko socializacijai ir pilietinei brandai.
Uždaviniai:
- Mokinių asmenybinių savybių, elgesio nukrypimų ir mokymosi sutrikimų priežasčių studijos;
- Priemonių ir programos, skirtos atitinkamoms priežastims šalinti ar koreguoti, numatymas ir taikymas;
- Konsultacijos, sprendžiant sudėtingas ir konfliktas situacijas;
- Šalinti priežastis, dėl kurių mokiniai negali lankyti mokyklos ar vengia tai daryti;
- Sugrąžinti į Mokyklą jos nelankančius mokinius;
- Padėti mokiniui adaptuotis Mokykloje.
- Vaiko gerovės ir pedagoginių tikslų prioritetas;
- Etinė komandos narių pozicija grindžiama principu „nepakenk“: problemos nustatymas ar diagnozė neturi daryti moralinio spaudimo mokinio asmenybei, žeminti jo savęs vertinimą, galinti nesutarimų su tėvais ir bendraklasiais;
- Griežtas paslapties saugojimas;
- Lygios galimybės - kiekvienam mokiniui laiduojamas pagalbos prieinamumas;
- Visuotinumas - Pagalba teikiama visiems tos Mokyklos mokiniams, kuriems jos reikia;
- Kompleksiškumas - Pagalba teikiama pagal poreikį kartu su kitomis švietimo sistemos pagalbos mokiniui teikimo formomis;
- Individualumas - Pagalba teikiama atsižvelgiant į konkretaus mokinio ar konkrečios Mokyklos problemas.
1. Įvertinimo:
- Mokinio požiūrio į mokymąsi ir charakterio bei elgesio pažinimas;
- Socialinės raidos ir dabartinės situacijos, vaidmens tarp bendraamžių analizė;
- Dominuojančių vertybių išskyrimas;
- Mokinio potencialių galimybių ir gebėjimų nustatymas.
- Pagalbos priemonių, rekomendacijų, konsultavimo pedagogams, tėvams, bendraklasiams rengimas;
- Tiesioginis korekcinis poveikis mokinio asmenybei bendravimo ar kontakto eigoje.
- Mokinio, patekusio į nepalankias sąlygas, interesų apsauga;
- Darbo su šeima proceso eigoje keliamas vaiko statusas ir atstatomi pašliję ryšiai su tėvais;
- Darbo ar mokymosi aplinka proceso eigoje keičiamas negatyvus požiūris, kurį suformavo klasės auklėtojas, dalyko mokytojas ar bendraklasiai.
- individualus darbas su mokiniu - parama krizių metu, socialinių ir pedagoginių mokinio problemų sprendimas;
- darbas su grupe - socialinių ir gyvenimo įgūdžių ugdymas.
- darbas su mokinio šeima, jo atstovais pagal įstatymą - pagalba sprendžiant problemas, trukdančias vaiko ugdymosi procesui, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir mokyklos bendradarbiavimo stiprinimas.
- darbas su mokyklos bendruomene - saugios aplinkos kūrimas ir palaikymas; savivaldos aktyvinimas, bendradarbiavimas su mokytojais, mokyklos administracija ir kt.;
- darbas su vietos bendruomene - ryšių tarp vietos bendruomenės ir mokyklos palaikymas;
- darbas su socialiniais partneriais (vaiko teisių apsaugos tarnyba, pedagogine psichologine tarnyba, policija, seniūnijų socialiniai darbuotojai, dienos centru, krizių, vaiko raidos, pirminės sveikatos priežiūros centrai, vaikų neformaliojo švietimo mokyklos ir kt.) siekiant užtikrinti Pagalbos veiksmingumą ar kuriant socialinių pedagoginių problemų prevencijos sistemą.
VGK 2013 - 2014 m.m.
Pagalbos vaikui grupė
2008/2009 m.m.
Uždaviniai:
- Mokinių asmenybinių savybių, elgesio nukrypimų ir mokymosi sutrikimų priežasčių studijos;
- Priemonių ir programos, skirtos atitinkamoms priežastims šalinti ar koreguoti, numatymas ir taikymas;
- Konsultacijos, sprendžiant sudėtingas ir konfliktas situacijas.
- Šalinti priežastis, dėl kurių mokiniai negali lankyti mokyklos ar vengia tai daryti;
- Sugrąžinti į Mokyklą jos nelankančius mokinius;
- Padėti mokiniui adaptuotis Mokykloje.
Principai:
- Vaiko gerovės ir pedagoginių tikslų prioritetas;
- Etinė komandos narių pozicija grindžiama principu „nepakenk“: problemos nustatymas ar diagnozė neturi daryti moralinio spaudimo mokinio asmenybei, žeminti jo savęs vertinimą, galinti nesutarimų su tėvais ir bendraklasiais;
- Griežtas paslapties saugojimas.
- lygios galimybės - kiekvienam mokiniui laiduojamas pagalbos prieinamumas;
- visuotinumas - Pagalba teikiama visiems tos Mokyklos mokiniams, kuriems jos reikia;
- kompleksiškumas - Pagalba teikiama pagal poreikį kartu su kitomis švietimo sistemos pagalbos mokiniui teikimo formomis
- individualumas - Pagalba teikiama atsižvelgiant į konkretaus mokinio ar konkrečios Mokyklos problemas.
Funkcijos:
1. Įvertinimo:- Mokinio požiūrio į mokymąsi ir charakterio bei elgesio pažinimas;
- Socialinės raidos ir dabartinės situacijos, vaidmens tarp bendraamžių analizė;
- Dominuojančių vertybių išskyrimas;
- Mokinio potencialių galimybių ir gebėjimų nustatymas.
- Pagalbos priemonių, rekomendacijų, konsultavimo pedagogams, tėvams, bendraklasiams rengimas;
- Tiesioginis korekcinis poveikis mokinio asmenybei bendravimo ar kontakto eigoje.
- Mokinio, patekusio į nepalankias sąlygas, interesų apsauga;
- Darbo su šeima proceso eigoje keliamas vaiko statusas ir atstatomi pašliję ryšiai su tėvais;
- Darbo ar mokymosi aplinka proceso eigoje keičiamas negatyvus požiūris, kurį suformavo klasės auklėtojas, dalyko mokytojas ar bendraklasiai.
- individualus darbas su mokiniu - parama krizių metu, socialinių ir pedagoginių mokinio problemų sprendimas;
- darbas su grupe - socialinių ir gyvenimo įgūdžių ugdymas.
- darbas su mokinio šeima, jo atstovais pagal įstatymą - pagalba sprendžiant problemas, trukdančias vaiko ugdymosi procesui, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir mokyklos bendradarbiavimo stiprinimas.
- darbas su mokyklos bendruomene - saugios aplinkos kūrimas ir palaikymas; savivaldos aktyvinimas, bendradarbiavimas su mokytojais, mokyklos administracija ir kt.;
- darbas su vietos bendruomene - ryšių tarp vietos bendruomenės ir mokyklos palaikymas;
- darbas su socialiniais partneriais (vaiko teisių apsaugos tarnyba, pedagogine psichologine tarnyba, policija, seniūnijų socialiniai darbuotojai, dienos centru, krizių, vaiko raidos, pirminės sveikatos priežiūros centrai, vaikų neformaliojo švietimo mokyklos ir kt.) siekiant užtikrinti Pagalbos veiksmingumą ar kuriant socialinių pedagoginių problemų prevencijos sistemą.
Socialinė pedagogė Virginija Ratiukienė
2015. Veiksmo savaitė ,,BE PATYČIŲ"
Iniciatyvą organizuojanti „Vaikų linija“ pakvietė dalyvauti ir palaikyti „Veiksmo savaitę“ įstaigas, kurios nori kartu stabdyti patyčių plitimą mūsų šalyje. Pilaitės gimnazijos Vaiko gerovės komisija atsiliepė į šį kvietimą ir kaip kiekvienais metais kovo mėnesio paskutinę savaitę gimnazijoje organizavo „Veiksmo savaitę BE PATYČIŲ 2015“..
2019-03-15. Be patyčių
VGK komisija 2014-2015 m.m.
ĮSAKYMAS
DĖL GIMNAZIJOS VAIKO GEROVĖS KOMISIJOS
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo
2010 m. gruodžio 14 d. Nr. XI-1232 (Žin., 2010-12-31 Nr. 157-7969) 14 straipsnio 5-7 punktais ir
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro „Mokyklos Vaiko gerovės komisijos sudarymo ir jos
darbo organizavimo tvarkos aprašu“ patvirtintu 2011 balandžio 11 d. įsakymu Nr. V-579, bei
Vilniaus Pilaitės gimnazijos „Vaiko gerovės komisijos sudarymo ir jos veiklos organizavimo tvarkos aprašu“
patvirtintu gimnazijos direktoriaus 2012 spalio 12 d. įsakymu Nr. V-56 „
s u d a r a u Gimnazijos Vaiko gerovės komisiją:
1. LAIMA JUŠKEVIČIENĖ, tiksliųjų, gamtos mokslų, kūno kultūros ir pagalbos vaikui skyriaus vedėja, komisijos pirmininkė;
2. VIRGINIJA RATIUKIENĖ, socialinė pedagogė, komisijos pirmininko pavaduotoja;
3. ZOTIKAS POPOVAS, gimnazijos direktorius;
4. RASA BUBNIENĖ, psichologė;
5. IRENA VALUŠIENĖ, istorijos mokytoja, II b klasės auklėtoja;
6. OKSANA ANDRUKONIENĖ, anglų kalbos mokytoja, III c klasės auklėtoja;
7. BIRUTĖ NORKUVIENĖ, bibliotekininkė;
8. NEDAS PETRAVIČIUS, IV b klasės mokinys, MP prezidentas;
9. RŪTA MILAŠIENĖ, etikos mokytoja, IV b klasės auklėtoja, VGK sekretorė.