2012 m. kovo 31 d., Kelionė Į Stambulą

stambulasm

2.00 val. iš Ankaros išvykome į didžiausią Turkijos miestą Stambulą, esantį abipus Bosforo sąsiaurio. Įdomu tai, kad alis miesto yra Europoje, o kita dalis Azijoje. Tas dalis jungia dideli tiltai. Keliavome autbusu.

Pusryčiavome Stambule.
stambulas1m
Vaikštinėjome po Stambulą.
stambulas2m

Vaikštinėjome parko, esančio prie Topkapi rūmų, takeliais, klausėmis gido pasakojimų, grožėjomės žydinčiomis gėlėmis.
stambulas3m

LankėmėsTopaki pilyje, kuri  pradėta statyti 1478 m. 400 metų Topkapi pilis buvo Osmanų imperijos sultonų rezidencija. Ji buvo administracijos centras, joje gyveno sultonas su savo žmonomis. Topkapi pasižymi pastatų ansambliu, apstatytu aplinkui didelį kiemą.
stambulas4m

stambulas5m

stambulas6m

Sofijos soboras (kuriame mes taip pat lankėmės) laikomas vienu garsiausių objektų ne tik Stambule, bet ir visoje Turkijoje. Pradėtas statyti VI a. imperatoriaus Justiniano I įsakymu, pastatas laikomas iškiliausiu bizantų architektūros statiniu. Jo architektai - Anthemios iš Tralio (Tralle) ir Isodoros iš Mileto (Milete). 1453 m. sultonas Mahomedas pavertė baziliką mečete. Pagrindinė bazilikos puošmena - milžiniškas kupolas, kuris iš apačios atrodo lyg besklandantis ore. Baziliką taip pat puošia mozaikos, freskos ir marmurinės skulptūros, atkeliavusios dar iš Bizantijos laikų.